Back in school

Jaha, då var man tillbaka i skolan igen. Det är lite blandade känslor för detta kan jag villigt erkänna, det är klart att det inte känns kul att behöva klänga upp ur sängen på morgonen och släpa sig iväg till skolan på morgonen (och värre lär det bli när höstmörkret faller på) men ändå känns det bra att det är sååååå nära till studenten nu.
Det är trots allt knappt 10 månader kvar nu :)

En annan sak som inte kändes så bra med att komma tillbaka till skolan är smittorisken. Jag pratar självklart om den fruktade svininfluensan! Jag har klarat mig undan så här långt men det är fler och fler runt omkring mig som verkar bli smittade, det känns INTE bra. Jag handspritar händerna så fort jag får en chans och har nästan konstant panik.
Jag vet att jag kanske överdriver lite grann, men va fan! Jag vill ju inte ligga på sjukhus med kollapsade lungor och andra hemskheter som till exempel dessa 4 stackars krakar: http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/article5699504.ab

Hoppas ni lyckas hålla er friska (jag håller även tummarna för mig själv)
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Tilda

Lilla gumman sluta vara så rädd!

..fast du har iof en poäng, de enda jag har hört talas om som insjuknat tillhör din vänskapskrets så man borde kanske sluta umgås med dig? Fast hur ska jag då överleva? "/

2009-08-27 @ 16:03:38
URL: http://cantfeelit.blogg.se/tilda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0