Harmonisk? Jag?

Jag har slutat oroa mig för saker. Jag stressar inte upp mig längre. Förr kunde jag oroa mig för småsaker i flera veckor och gå och stressa upp mig som tusan...Men nu är jag bara lugn. Hela tiden.
Vad har hänt?
Jag har blivit en sån där människa som tar itu med allting i sista sekund och jag skiter fullständigt i risken som det medför.
Till exempel: Imorgon har jag prov i demokrati. Jag har inte pluggat ÖVER HUVUD TAGET, inte ens öppnat häftet eller ens kikat på anteckningarna. Jag har hela kvällen uppbokad efter skolan idag så det enda pluggandet jag kommer kunna åstadkomma är vid typ 22:00 när jag kommer komma hemramlandes ikväll. Då kommer hjärnkapaciteteten säkert ligga på topp.....not!
Men känner jag någon oro eller stress över det här? Svar: Nej! Jag har blivit en helt annan människa, och jag är inte säker på vad jag tycker om det. Det är klart att det är skönt att vara lugn som en filbunke hela tiden, men det känns som att jag har förlorat min ambition.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0