Snabba ryck

Herregud va den här veckan har gått fort! Det känns som att det var i förrgår jag satt och tjafsade med mamma om vad vi skulle äta i helgen :P
Men nu är det torsdag och snart ny helg igen, herrjösses!

Just nu sitter jag och har historia och skriver om digerdöden, uppmuntrande värre eller hur? Men för att lysa upp de här tråkiga torsdagsmorgonen så sitter vi här vid "tjejbordet" och diskuterar förhållanden och skillnaden mellan att vara desperat efter ett förhållande och att leta efter ett förhållande.
För mig innebär desperathet att man enbart går ut för att leta efter potentiella pojkvänner och att man nöjer sig med i princip vem som helst som visar minsta lilla intresse.
Att leta efter ett förhållande är en helt annan grej för mig. Det känns mer lindrigt på något vis.
Men Joanna sa nog dagens klokaste ord idag: "När man slutar leta, det är då man hittar någon"
Men då är frågan: Hur slutar man leta? Ofta kanske man inte ens vet själv att man faktiskt söker efter den där speciella personen. Man övertygar sig själv om att man är singel och trivs med det och att man inte söker någon pojkvän, men innerst inne så fortsätter man det där letandet ändå utan att tänka på det..Så hur slutar man leta?

Shit, jag känner mig lite som Carrie i SATC just nu. Att skriva om sex och förhållanden kanske är min framtid? Jag skulle lätt kunna leva med hennes garderob och partyliv ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0