"What light is light if Silvia be not there?"

Ja här sitter jag och kollar på den enda kärleksfilm som jag faktiskt kan erkänna att jag har fallit för. Kärleksfilmer brukar annars inte vara min grej, men den här filmen spelar i en helt egen liga! Har ni inte sett den? För guds skull ni måste se den, det borde ingå i den allmänna utbildningen att ha sett den...eller ja, iallafall om jag hade fått bestämma ;) Filmen jag babblar om är Shakespeare in love! Helt galet underbar.
Hur som helst så ska jag nu slänga i mig lite mat och få på mig lite smink och sen blir det en promenix med Tilda. Kommer bli skönt med lite frisk luft :)

Shall I compare thee to a summer's day?
Thou art more lovely and more temperate:
Rough winds do shake the darling buds of May,
And summer's lease hath all to short a date.

Sometime too hot the eye of heaven shines,
And often is his gold complexion dimmed;
And every fair from fair sometime declines,
By chance or nature's changing course untrimmed.

But thy eternal summer shall not fade
Nor lose possesion of that fair thou ow'st;
Nor shall death brag thou wander'st in his shade,
When in eternal lines to time thou grow'st.

So long as men can breathe or eyes can see,
So long lives this and this gives life to thee.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0