Take care

Om man stressar mycket (som jag gör) så kan huden komma i obalans och det kan synas på så sätt att man kan få finnar, pormaskar, pigmentfläckar eller helt enkelt glansig hy. Huden kan också komma i obalans om man konsumerar mycket alkohol eller skräpmat och godis, eller om man använder för feta krämer i ansiktet. Det är också viktigt att komma ihåg att alltid tvätta av sig sminket varje kväll innan man lägger sig, och använd gärna mineralsmink som låter huden andas så ofta du kan. Mineralsmink täpper inte till porerna på samma sätt som vanligt smink gör och det minskar risken för ojämn hy.

Men om man känner att man vill göra något alldeles extra för sitt lilla ansikte så kan man unna sig en härlig ansiktsmask då och då. Jag brukar försöka göra det ca en gång i månaden. Oftast använder jag naturliga råvaror som t.ex avokado, potatis, eller gurka. Men ibland är jag lat och orkar inte ställa mig och skära eller mosa frukt/grönsaker så då tar jag till färdiga ansiktsmasker som finns att köpa på t.ex H&M eller Åhlens. Den här är min favorit:





Så här snygg är jag just nu med mitt nytvättade hår och min ansiktsmask på :P


Kommentarer
Postat av: Victoria Vera Storch

Sexbomb! haha! köp annars ansiksmask ifrån Make Up Store. Dem är bäst. speciellt mot stress.

Kram!

2010-08-09 @ 18:17:56
URL: http://hanky.se/vehra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0