Melodifestivalen del 1...

Jag måste säga att jag är ganska missnöjd med startfältet i den första deltävlingen.


Frispåkarn - Singel
Okej, jag kan inte säga att jag tyckte låten var TOTALT värdelös, men jag kan säga att jag tyckte den var värdelös i sammanhanget. Det här var inget melodifestivalmaterial. Bort, bort, bort!


Anders Ekborg - The Saviour
Var det Malena igen? Eller vänta nej det är nog någon ny? Men oj! Det är ju en man! Varför låter det likadant som förra årets vinnare?


Jenny Silver - A place to stay
Att ta för mycket inspiration av Star wars brukar sällan vara en bra strategi. Att sen kombinera sci-fi katastrofen med någon konstig form av stillastående modern armdans gjorde inte saken bättre. Hade melodifestivalen utspelat sig på radio så hade låten kanske haft en chans, den föll på sitt framträdande.


Jessica Andersson - I did it for love
Vackert! En jättefin ballad, men ballader brukar sällan klara sig bra i Eurovision. Sen kändes det också litegrann som att Jessica hade hoppat på Sanna Nielsens idéer och Jessicafierat det med aningen mer u-ringning och lite mer sug i blicken. Men allt som allt ett klart godkänt.


Linda Pritchard - You're making me Hot-Hot-Hot
Kvällens favorit enligt mig! Skönt tempo, medryckande refräng och färgstarkt framträdande. Men det räckte tydligen inte hela vägen för lilla Linda.


Ola - Unstoppable
En helt okej låt. Lite tjatig, men det är väl ändå det som gör att man får den på hjärnan :) Dock så tycker jag nog att Ola ska dumpa maskaran inför nästa framträdande, det finns fylliga ögonfransar och det finns "läskiga-jag har inte sovit på flera dagar och ser helt mörk runt ögonen ut-looken". Know the difference


Pain of Salvation - Road Salt
Vad? Var den här med? Jag har nog redan glömt den....


Salem Al Fakir - Keep on walking
Inte riktigt min typ av musik, men jag måste ändå erkänna att jag omedvetet började gunga med där ett tag. Salem är charmig, skicklig och har en härlig låt. Han kan bli farlig!

Jaha hörrni, det var dagens utvärdering :) Nu ska jag dricka lite te och hoppas på att min hals och bröstkorg fattar vinken...Dags att bli frisk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0