Melodifestivalen del 2...

Satt som sagt tillsammans med Anna, Sanna och Sandra och kollade på musikfesten igårkväll :) vi var nog allihopa ganska nöjda med det som erbjöds under kvällen, speciellt Sanna som blev helt till sig när dom spelade en Kent-låt i röstningspausen.



Andreas Johnson - We can work it out
En ballad där det faktiskt hände någonting. Den var inte sådär lam och tråkig som många ballader är utan det var lite power i den. Att det var Anderas som sjöng gav ju dessutom typ 5 extra poäng. Tyvärr tror jag dock inte att den här har så goda chanser att slå utomlands. Men att han hade matchat jackan med tröjan så enormt pricksäkert måste jag ge honom lite cred för ;)



Eric Saade - Manboy
Manboy, manboy you can call me manboy! Jag kan inte sluta sjunga på den!
Det här var en riktigt bra schlagerlåt, den sätter sig på hjärnan och den framförs av en pojk som är så charmig så man knappt kan hålla sig i styr. Påminner lite grann om Zac Efron tycker jag. Att han dessutom kan dansa ger en stor guldstjärna i kanten :)
För att summera: Söt som socker, trallvänlig låt och snyggt framträdande..alltsammans ett vinnande koncept!



Kalle Moraeus & Orsa spelmän - Underbart
Helt plötsligt kändes det som att jag befann mig på en dansloge någonstans mitt ute i skogen. Det var bara folkdräkten som saknades..Det här var inget för mig.
Men jag tror nog att många äldre röstar på det här.



Pauline - Sucker for love
Hon har sjukt skön röst. Låten....nja! Den var väl ganska skön den också. Men den påminde starkt om Emilias låt från förra året..eller förförra kanske det var? Nej det var nog förra..Hur som helst så tycker jag inte att den förtjänar en plats i globen.



Andra generationen + Dogge - Hippare Hoppare
Hej hopp sommarplåga! Det var lite reggeaton över det hela, vilket tyvärr inte hör hemma i melodifestivalen (även om jag tror att det skulle gå hem ganska bra hos medelhavsländerna). Ärligt talat tyckte jag faktiskt att den var ganska härlig! Som sagt, en härlig sommarplåga!


Anna Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut
Var det bara jag eller påminde tjejen grymt mycket om Dita von Teese i ansiktet och håret? I vilket fall som helst så var det i princip det enda jag kunde tänka på i början av låten. I slutet av låten var jag nära på att somna..så den gick inte hem hos mig! Ballader brukar ofta inte gå hem, svenska ballader har ännu mindre chans att funka..att dom aldrig lär sig!



Hanna Lindblad - Manipulated
I like! Jag gillade den här låten skarpt :) En låt som jag tror kommer spelas till förbannelse på krogen framöver.
Framträdandet kan ju dock diskuteras, eller rättare sagt scenkläderna. Det såg ut som dom hade förväxlat melodifestivalen med en Holländsk porrmarknad, det var bara piskorna som fattades.



Highlights & MiSt - Come and get me now
Om jag säger så här: ungefär 30 sekunder in i den här låten så tappade vi allihopa intresset och började diskutera hundar..Så mycket tyckte vi om den....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0