Melodifestivalen del 3...

Så var det dags för mig att utvärdera veckans melodifestival igen :) det här är ju den näst sista deltävlingen vilket innebär att finalen börjar närma sig. Det gillar vi!!



Alcazar - Headlines
Skön. Men det känns som att jag hört den förr...Jag är ett stort Alcazar-fan och jag gillade den här låten riktigt mycket, men jag trodde faktiskt nästan inte att den skulle gå vidare alls. Den är lite för lik allting annat de har gjort. Det känns som att gruppen har fastnat på ett och samma spår...lite omväxling förnöjer faktiskt mer än man tror!



Crucified Barbara - Heaven or hell
Jag satt och väntade och väntade och väntade på att det skulle hända något. Tända till lite liksom..lite action helt enkelt. Men det kom aldrig..
Det kändes som ett enda långt intro som aldrig riktigt fick fart



Darin - You're out of my life
Jag blev lite besviken på att Darin av alla människor ställer upp med en ballad. Han gör sig inte alls lika bra i en ballad oavsett hur mycket han blinkar med sina hundögon..Jag hade velat se honom i en lite mer up-beat låt. Lite fart, lite snygga moves, det är så vi vill ha Darin.
Men låten var vacker att lyssna på, tyvärr tror jag att det här blir mer mellanstadie-discoplåga än schlagerhit.



Elin Lanto - Doctor doctor
Tjejen är snygg! Jag tror många män därute önskar att de vore den läkaren som får ge henne en behandling..Men låten funkar inte för mig.
Den var liksom skrikig men samtidigt seg på något konstigt vänster...



Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek
Var det Ted Gärdestad som hemsökte oss genom talangen Erik? Det kändes åtminstonde så..Han lät som Ted, musiken lät som Teds och texten var typisk Ted.
Men that's been done...by Ted!



Getty Domein - Yeba
Jag tycker sån här musik är riktigt härlig. Taktfast, dansvänlig, glad och allmänt härlig. Dock så kanske det inte passar in så bra i schlagersammanhang. Men visst var han för mysig med sina stela moves?
Sen kan jag också tycka att det är lite roligare när man förstår vad som sjungs..



Johannes Bah Kuhnke - Tonight
Vem var han? Hur såg han ut? Hur lät det? Jag har tyvärr inget minne av honom....jag tror att det var en ballad...eller? Hmmm, uppenbarligen imponerade han inte på mig iallafall.



Timoteij - Kom
Ett gäng glada tjejer från Skaraborg som tydligen uppskattades mest under kvällen. Men ska jag vara riktigt ärlig så måste jag nog säga att jag tyckte att det här var sååååå tråkigt. Det kändes mest som att Sarek hade förökat sig och bytt från djurhudar till Gina tricot-mode..

Kort sagt kan man väl säga att jag än en gång blev måttligt imponerad. Inte ens Alcazar uppfyllde mina förväntningar igårkväll...men vi hoppas att nästa (sista) deltävling blir lite bättre :)
Det bästa på hela tävlingen so far är helt klart Manboy! (och parodin på män som hatar kvinnor, så klockren!)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0