Melodifestivalen del 4...

Satt som sagt och kollade melodifestivalen (världens bästa program) med Anna och Julia igår :) här kommer min utvärdering på de sista åtta bidragen för i år!


Anna Bergendahl - This is my life
Såååå mysig! Jag tyckte låten var jättegullig och mysig och hela hon ser ju bara så söt och oskuldsfull ut så man måste ju bara tycka om henne! Lite minus får hon dock för framträdandet som var ganska händelselöst..men på det stora hela gjorde Anna ett bra jobb :)


Lovestoned - Thursdays
Jag fick lite allsång-på-skansen-känsla. En massa folk som står på rad och sjunger och viftar med armarna och klappar i takt...Vart fanns Anders Lundin liksom?
Dessutom hade dom inte koordinerat sina kläder för fem öre..det såg ut som att alla hade tagit på sig det dom själva tyckte att dom ville ha och sen struntat i vad som passade ihop med det dom andra hade på sig.
Dock så tror jag att en sån här låt kanske skulle kunna gå hem ganska bra bland östeuropeiska länderna.


Neo - Human Frontier
Hade jag inte vetat bättre så hade jag trott att det var Mika som gjorde ett besök iförd kläder lånade av Willy Wonka.
Men som tur är så vet jag bättre och det betyder att jag ger Neo ett medelbetyg. Ganska skön låt, härligt glatt framträdande, men som sagt var han lite väl lik Mika vilket jag tror kan bli ett minus i Eurovision. Det är liksom något alla redan har sett förut....


Noll Disciplin - Idiot
Haha! Det är väl för härligt att alla musikstilar är välkomna i musikfesten?
Men tyvärr, det här var dömt att misslyckas...dock så måste jag ändå påpeka att tiden sen Lilla melodifestivalen har gjort Jesper Björklund rättvisa (även om det inte går att jämföra med Eric Saade)


Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Piccadilly circus återuppstod den 27/2 - 10. Den här gången med hela FYRA manliga dansare i bakgrunden och en något kortare klänning. Visst, låten lät annorlunda, men det var fortfarande en typisk Pernilla-låt med ett klassiskt Piccadilly-uppträdande. Nothing we haven't seen before.
Men jag måste ge Pernilla cred för hennes utseende, det är ju helt galet att människan kan se så fräsch och snygg ut efter att ha fött 4 barn, och lets face it, hon är inte purung.


Peter Jöback - Hollow
Var det gud som sjöng? Nej det var Peter Jöback (nästan samma sak) Det mannen har en röst som en ängel! Låten kan väl knappast bli annat än vacker med den sångrösten - men jag vidhåller min åsikt om ballader..det platsar inte i melodifestivalen. Jag vill ha fart, fläkt, dans och sprakande framträdanden!


Py Bäckman - Magisk stjärna
Blandade känslor. Var det Ozzy Osbourne eller var det Elton John?
Skumt var det iallafall. Och tråkigt. Nej, nej, nej, nej, nej!


Sibel -Stop
Jag tyckte faktiskt om den här låten. Även om majoriteten av svenska folket tydligen inte höll med mig.
Fast jag undrar om stylisten hade tagit semester? Dansarnas kläder(kan man kalla det kläder?) passade inte in med låten och Sibels klänning var ju en rosa katastrof. Men dansarna var värst, det påminde om dom där som ser ut som brevlådor i Kylie Minouges video "Can't get you out of my head". Fast dom här var gråa, lite trista.
Men låten var härlig, jag gillade speciellt pauserna i den. Det blir effektfullt på något vis när dom gör en paus så mitt i en låt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0