Uppsvälld mage = Bad mood

Lider ni ibland av uppsvälld mage? När det känns som man går runt med en stor ballong inne i magsäcken som bara blir större och större. Ont gör det också!
Det gör jag.



Men det finns en hel del bra saker man kan göra för att förhindra sånt. Till exempel så kan man försöka dra ner på allt som innehåller mycket socker och mycket kolhydrater. Det är oftast det som är svårt att smälta och därför svullnar magen. Personligen så får jag mest ont utav kött och laktosprodukter men det varierar lite från person till person. Men problem med kolhydrater och socker är det vanligste :)

Fungerar inte det så kan man försöka äta kumminfrön. Blanda ner det i fil eller yoghurt eller något så smakar det inte så "sågspån aktigt". Men man måste dock tugga på dom så mycket som möjligt för bästa effekt.
Dom smakar ganska starkt så det är inget jag rekommenderar att man äter till frukost om man som jag är extra känslig på morgonen.

Om inget av det här fungerar så finns det kanonbra tabletter på olika typer av hälsokost butiker som heter Dida.
Dom fungerar så att dom liksom balanserar bakteriefloran i tarmarna och på så vis motverkar svullnaden :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0